شناسهٔ خبر: 172095 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اختصاص ۱۸۴ تن قیر رایگان جهت آسفالت معابر بافت محلات هدف بازآفرینی شهری سوران

سراوان رییس ستاد بازآفرینی شهری راه وشهرسازی سیستان وبلوچستان گفت: ۱۸۴ قیر رایگان برای نخستین بار در سال جاری به شهرداری سوران به منظور آسفالت معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شهری این شهر اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، سهیلا رضایی رییس ستاد بازآفرینی شهری راه وشهرسازی سیستان وبلوچستان گفت: یکی از مشکلات بافت‌های فرسوده، وجود معابر خاکی و به تبع آن ایجاد شرایط نامطلوب برای زندگی مردم آن مناطق است لذا در جهت توسعه شهری، ایمنی در تردد مردم و رسیدن به استانداردهای مطلوب اقدامات ویژه‌ای در این خصوص به عمل آمده است.
 
وی ادامه داد: در این راستا حدود ۱۸۴ تن قیر رایگان به شهرداری سوران برای آسفالت معابر مورد هدف بازآفرینی شهری آن اختصاص یافت تا شهرداری این شهر در برنامه زمان‌بندی معین معابر محلات قلعه بوک و کهنه ملک آن را در محدوده بافت فرسوده با جمعیت حدود ۶ هزار نفر آسفالت نماید.
 
رئیس ستاد بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: قیر اختصاص یافته باید توسط شهرداری در محل‌های مصوب هدف استفاده شود که فاقد هر گونه آسفالت باشد.
 
رضایی با اشاره به استعلام از شهرداری‌ها مبنی بر ارائه مدارک و مستندات گذرهای خاکی بافت فرسوده، افزود: پس از بارگذاری قرارداد و نقشه‌های معابر در سامانه سبا، دریافت تاییدیه شرکت بازآفرینی شهری و ارائه ضمانت‌نامه از سوی شهرداری‌ها، حواله قیر توسط شرکت باز آفرینی شهری صادر می‌شود که در این زمینه محدوده‌های بافت فرسوده و سکونتگاه دارای اهمیت است.